Tuesday 20 January 2009

Powell, Biden, Obama...

Kvallens middag var en av tre bi-partisan dinners, dvs middagar med bade republikaner och demokrater, och holls till general Colin Powells ara. De andra tva middagarna var for John McCain och Joe Biden och holls pa samma stalle - the National Conference Centre - som gospelfrukosten haromdagen (kanns som forra veckan!).
Det var black tie, vilket i det har sammanhanget betyder formellt och langt och mycket. Det var en del fantastiska klanningar och smycken och en del folk som man kande igen... Tom Hanks, Bradley Whitford fran West Wing, Faith Hill - som sjong en liten trudelutt ocksa - och Larry King. Oriana Huffington och en flock senatorer och guvernorer som jag inte kanner igen...
Jag hade pa mig den svarta, hellanga Jenny Packham-en och kande mig valdigt dyr... och valdigt nervos att trampa pa fallen! Tror att jag klarade mig.
Forst talade senator Claire McCaskell fran Missouri och presenterade John Warner, som sa snalla sake rom Colin Powell. Sedan kom Joe Biden - igen! - och sa annu fler snalla saker om Colin och om Obama. Battre tal an till frukosten. Langre och mer passionerat, och det ar helt klart att det han gor bast ar att entusiasmera folk.
Sedan kom Colin Powel och pratade om sitt liv i nationenes tjanst och att det ar nagot alla borde gora. Vilken otroligt generos och fantastisk man! Det stod klart att fa for sa mycket respekt med sig som han.
Sedan kom resten av vart bord och alla utbytte Obamahistorier enm liten stund. Min svagerska ar inkapabel att sitta still, sa hon sprang omkring och jagade festinbjudningar och vin...

...och sedan kom Obama.
Faktiskt.
Han var dar och han pratade om Colin Powell och hur mycket han beundrade honom och hans lojalitet och livslanga tjanst till nationen. Och vi var dar och han var dar och jag ar ledsen att det inte blir nagra bilder pa de tre mannen, men de ar sa sallsynt nermorka. Jag har inte en chans att gora nagot at det forran jag kommer tillbaka till London.

Tidig vackning imorgon igen, vi maste ge oss ivag fran hotellet 8.30 for en timslang promenad till Lincoln Memorial, for ceremonin som startar klockan 11.30. Klockan 12 kommer vi att sta dar, nar Barack Hussein Obama - med handen pa Lincolns bibel-! svars in som USAs 44e president. Hors da!

1 comment:

  1. Mäktigt. Lyxigt med direktrapport (kul att jag råkade hitta hit!). CNN sänder som tur är också.

    ReplyDelete