Sunday 18 January 2009

Lincoln Memorial



Ni far ursakta, men jag har inga prickar att erbjuda idag. Lanar makens dator for att kunna skriva en aningen langre blog post an pa iPhonen och lagga till ett par tre bilder.
Vill ocksa tillagga om telefonbloggningen att det inte gar att stanga av automatisk ordlista, vilket har gjort ett par inlagg aningen forbryllande!

Jag ar sa glad att vi ar har!

Efter frukosten gav vi oss ivag for att hitta ett minneskort till kameran, samt vantar till mig. Inga vantar fanns men efter mycket om och men, en oppen butik som salde minneskort och tuggummi, eftersom ogondropparna rinner ned i halsen och smakar apa. Vi fick sadana dar handevarmare som man skakar och sa blir de varma i 8h, sa dem hade jag i fickorna, samt satte tjocksockorna pa handerna istallet for pa fotterna, eftersom de utmarkta kangorna gor vad de ska! Vi hoppade pa en av de chartrade bussarna och akta till konserten. 45 minuter senare gick vi av bussen och gick resten av vagen, da trots att det inte ar en kotte pa vagarna - kanns som en spokstad! - tog det evigheter.
Aterigen var det mest slaende hur valorganiserat allting ar och hur trevliga och toleranta folk ar just har, just nu. Vi hittade var sektion ganska latt och folk stod och smapratade. Vi var dar ungefar 12.30 och konserten borjade klockan 14, sa det var gott om tid att sta och titta.




Sjalva showen var fantastisk och jag kommer saker att aterkomma till den flera ganger, men nagra guldkorn vill jag namna redan nu.
1. Auto/textningen som ibland valde de mest fantastiska versioner av ord, t ex Underling Con, istallet for "Under Lincoln".
2. Sgt Caleb Green som sjong The Star Spangeled Banner.
3. Garth Brooks och gospelkor som sjong American Pie, Shout och ngt mer och verkligen fick igang publiken.
4. Jamie Foxx, vars tal var det mest personliga av dem alla.
5. Mary J. Blige i ormskinnsboots och vita klader sjong Lean on me.
6. Nagons barn som satt och sov med oppen mun, precis bakom Barack Obama. Stackarn, hon kommer vara i varenda tidning resten av manaden.
7. Obamas tal.

6 comments:

  1. Det är otroligt coolt att läsa din blogg!! Jag har dig i min RSS-läsare så jag kan se direkt du skriver något nytt - vill inte missa något! ;-) Glöm inte löftet med foton på dig och alla kändisar! ;-)

    Kan du maila från telefonen? - då kan du maila inlägg till blogger och inte vara beroende av wifi för att kunna surfa in.. vi vill ju följa dig varje sekund! *fniss*!

    (då lägger du upp en mail-to-blogger-adress under Settings -> E-mail. Om du bifogar bilder med mailet kommer de med också - fast alltid högst upp)

    ReplyDelete
  2. Härligt!! Jag ska tänka pâ dig när jag ser bilderna pâ det sovande barnet.... ;-)
    Sâ spännande!

    ReplyDelete
  3. Jag ryser :) Det måste känna sååå fantastiskt att vara där!

    ReplyDelete
  4. Åh!!! Skriv, skriv, skriv, spelar ingen roll hur många stavfel sller sånt det blir! Ha det bäst!!!!! och återkom gärna till konserten!

    ReplyDelete
  5. Såg hela sändingen live på TV8 igår kväll, tjoho! Så grymt att få ta del. Have a great stay!

    ReplyDelete