Monday 12 January 2009

Åååååh...


Idag var jag och provade klänningar.
Ååååååh...
Värdens raraste lilla praktikant ledde mig genom kontoret, belamrat med kläder i olika stadier av tillverkning, bort till garderoben. Tjena, en sådan garderob vill jag också ha! 25 kvm med kläder tätt, tätt packade på galgar runt tre väggar, samt två rader i mitten. "Du får ta hur många du vill - hade du tänkt dig något särskilt"?
Åååååh...
Jag provade allt jag hann under 90 minuter och vi fnissade, oh-ade och ah-ade och hittade den ena underbara skapelsen efter den andra.
Behärskade mig till två aftonkläningar och tre smokingklänningar, samt en liten trevlig chiffonsak att hänga om axlarna. Det fanns en fullkomligt ljuvlig aftonjacka i något väldigt mjukt och sannolikt animaliskt, men den fick stanna på galgen. Alldeles för dyrt att ersätta ifall någon skulle tycka illa vara.
Nu är kameran på laddning, så att jag slipper försöka huka framför datorkameran. Imorgon ska det plåtas! Jag lovar!
Kläningen ovan är från kollektionen Spring/Summer 09. Ta en titt och njut!

3 comments:

  1. Det ska bli så kul att se! Du lever ju rena drömmen nu ;)

    ReplyDelete
  2. Ja, alltså tyvärr får du vänta litet till på majoriteten, Malin2.
    Ja, jag nyper mig i litet i armen då och då. Fast det är väldigt mycket reality checks i min vardag så jag har inte riktigt hängt med själv än!

    ReplyDelete