Thursday 8 January 2009

Att närvara i historien



Jag ska gå på bal.
Inte vilken bal som helst - jag har fått äran, det otroliga tillfället, den aningen svindlande möjligheten att närvara i historien.
Om 12 dagar får jag se Barack Obama sväras in som USAs 44 president.
Ska man vara petig är det 3 baler, 2 cocktail parties, en lunch och 2 parader utomhus (tag med varma skor).
Jag har en klänning - en DvF Talon Dress in Rainbow Room, ifall någon är nyfiken - och 3 par fina skor. Nog ska jag väl kunna hitta ett par tre klänningar till?
Har beställt tid för klippning innan jag åker och för att göra saker litet mer spännande ska jag också göra LASIK på ögonen två dagar innan avresa.
Borde jag färga ögonbrynen? Borde jag läsa på vilka som kommer att vara där så att jag har en aning om vem jag ser? Ska jag se till att det finns mat i frysen för hela veckan eller kommer barnen att överleva med barnflickan och mormor; gourmetkocken?
Kommer mamma gå vilse på väg till grönsakshandlaren?

5 comments:

  1. Om jag känner dig rätt så finner du klänningar du kan använda. Men jag är mest chockad över at du skall vara med! Himmel, det är ju helt otroligt...

    Fint att du bloggar, då kan jag följa med lite på vad som sker hos er.

    ReplyDelete
  2. Nämen! Vad supercoolt! Hur gör man för att bli inbjuden till ett sånt event? 12 dagar kvar - får man ha kamera med sig?

    Familjens (min alltså) erfarenhet av lasik säger mig att du bör ha packat klart innan själva lasiken. Dagen efter var åtminstone Micke rätt värdelös, för att vara rätt ok två dagar efter.

    Skoj med blog! Ambitiöst med dubbla...
    Ha så himlans jättekul och njut av vingslagen!
    /Ia

    ReplyDelete
  3. Ja, jag nyper mig litet då och då och darrar litet på rösten när jag talar om för folk vart vi ska nästa vecka!
    Det är maken som är inbjuden, jag är bara medföljande. Man ägnar mycket tid, energi och pengar åt att få till ett lyckat valutslag... Men man kan köpa biljetter också.
    Jag hoppas att de inte kommer att ta telefonen ifrån mig, men det kommer säkert att vara miljoner regler för hur man får foto och vad.
    Den här bloggen är bara för det här eventet, men vem vet - kanske jag fortsätter själva bloggandet av bara farten!
    Låter bra med Lasiken - Borde kunna packa hjälpligt fredag kväll, alltså!

    ReplyDelete
  4. Vad roligt!! Helt otroligt att ni får vara med på det, vilken upplevelese! Ska bli kul att läsa.
    kram

    ReplyDelete
  5. Ja, vi är otroligt lyckligt lottade. Första svarta presidenten och så vad som helst efter Bush, liksom!
    Kram tillbaks.
    ps svårt avis på Js legobord!

    ReplyDelete